Planowane zmiany w prawie – Obowiązek regulowania transakcji bezgotówkowo już od 15.000 zł
Biuro Rachunkowe Bilans sp. z o.o. informuje, że prawdopodobnie od 1.1.2017 r. przedsiębiorcy będą musieli regulować transakcje za pomocą rachunku bankowego, jeżeli jednorazowa jej wartość przekroczy 15.000 zł.
Zgodnie z projektem wartość transakcji, która uprawnia przedsiębiorców do dokonywania płatności bez użycia rachunku płatniczego, zostanie obniżona z 15.000 euro do 15.000 zł. Oznacza to, że płatności między przedsiębiorcami powyżej 15.000 zł – bez względu na ich liczbę w ramach jednej transakcji – będą musiały być dokonywane za pośrednictwem rachunku płatniczego. Transakcję poniżej tej kwoty będzie można rozliczyć w gotówce.
W rezultacie jeżeli przedsiębiorcy uregulują płatność powyżej 15.000 zł gotówką, to będą zobowiązani do zmniejszenia kosztów podatkowych w przypadku obciążenia ich tą płatnością, jak również nie będą mieli prawa do zaliczania w ciężar firmowych kosztów kwoty takiej płatności.